Loading...

Často kladené dotazy

Jakým způsobem požádat o vystavení stravenkové karty pro nového zaměstnance?

V případě vystavení stravenkové karty, je potřeba se přihlásit do Uživatelského účtu a zvolit možnost "Objednávka karet". Dále pak dle postupu vyplníte údaje pro zaměstnance a objednávku odešlete. Karta dorazí do 7 pracovních dní po spárování Vámi zaslané platby.

Máte zájem o Naší stravenku?

Navštivte naše webové stránky www.nasestravenka.cz, kde se dozvíte veškeré informace. Dále máte možnost na hlavní stránce zvolit možnost "mám zájem o stravenky", po vyplnění kontaktního formuláře se Vám ozve náš obchodní zástupce. V případě dalších dotazů nás kontaktujte na telefonním čísle 800 115 435.

Chcete doporučit restauraci, kde ještě neakceptují Naší stravenku?

Navštivte naše webové stránky www.nasestravenka.cz, v sekcích Zaměstnanec nebo Zaměstnavatel klikněte na "doporučit provozovnu", poté vyplňte formulář a my na základě Vašeho přání restauraci oslovíme.

Chcete doporučit zaměstnavatele se zájmem o Naší stravenku?

Navštivte naše webové stránky www.nasestravenka.cz, v sekci Zaměstnanec nebo Zaměstnavatel klikněte na "doporučit firmu". Vyplňte formulář a my Zaměstnavatele na základě Vašeho doporučení budeme co nevidět kontaktovat.

Potřebujete přidat novou provozovnu?

Přihlašte se do Uživatelského účtu. Jděte do sekce Nastavení (naleznete v levé části webové stránky), dále Provozny a zvolte možnost "přidat provozovnu", kde vyplníte údaje o Vaší nové provozovně.

Proplácení stravenek.

Pro vrácení stravenek je nutné vytvořit výčetku (vzor výčetky naleznete na http://nasestravenka.cz/restaurace) a spolu se stravenkami prostřednictvím držitele poštovní licence (např. České pošty) zašlete na adresu:
 
LIDL stravenky v.o.s. Podvihovská 304/12 – ODNOS 746 99 DEPO OPAVA 70
 
Výčetku také můžete vytvořit on-line ve svém Uživatelském účtu, pomocí prokliku „Nová výčetka“.
 
Stravenky nijak nesešívejte a nesponkujte. Není potřeba je dělit na různé nominální hodnoty. Peníze za Vámi zaslané stravenky vám převedeme na bankovní účet, který je uveden ve smlouvě. Nebude to trvat déle než 5 pracovních dnů od chvíle, kdy byly stravenky doručeny k nám ke kontrolnímu přepočtu.

Nepodařilo se Vám zaplatit stravenkovou kartou?

Překontrolujte si aktuální zůstatek na Vaší stravenkové kartě, k tomu Vám poslouží Uživatelský účet, nebo mobilní aplikace Naše stravenka. Případně ověřte, zda se Vámi navštívená restaurace/provozovna skutečně nachází v naší akceptační mapě.

Kde si mohu změnit telefonní číslo nebo e-mail?

Přihlašte se do Uživatelského účtu a zvolte možnost Nastavení (naleznete v levé části webové stránky) a následně Osobní údaje.

Kde si mohu změnit heslo k Uživatelskému účtu?

Přihlašte se do Uživatelského účtu. V záložce Nastavení (naleznete v levé části webové stránky) zvolte "změna hesla".

Nenašli jste v mobilní aplikaci slevové kupóny?

Zřejmě jste při aktivaci karty nepotvrdili "Souhlas s podmínkami nabídky produktů a služeb, a to včetně zasílání slevových kupónů a kupónů na jiné výhody skupiny Schwarz a jiných obchodníků". Tento souhlas je možné dodatečně potvrdit v Uživatelském účtu v sekci Nastavení (naleznete v levé části webové stránky), dále Osobní údaje.

Slevové kupóny ke stravenkové kartě.

V případě, že Vám zaměstnavatel na stravenkovou kartu dobil částku vyšší než 1000 Kč, obdržíte do mobilní aplikace elektronické slevové kupóny, které můžete uplatnit u našich partnerů. Pro ověření aktuálně platných kupónů se přihlašte do Vaší mobilní aplikace Naše stravenka.

Podrobné podmínky slevových akcí našich partnerů jsou zveřejněny na www.nasestravenka.cz v sekci Bonusy.

Aktivace stravenkové karty.

Dopis, který obdržíte společně se stravenkovou kartou, vás odkazuje na webové stránky, kde provedete aktivaci stravenkové karty: https://ucet.nasestravenka.cz/employee/registration. Pro aktivaci zadáte emailovou adresu, na kterou Vám zašleme e-mail pro nastavení hesla k Vašemu Uživatelskému účtu. Po nastavení hesla k Uživatelskému účtu budete mít možnost pokračovat v aktivaci stravenkové karty zadáním telefonního čísla na Váš mobilní telefon, na který Vám budeme zasílat informační SMS (PIN, zůstatek na kartě, informace o dobití). Aktivaci dokončíte zadáním identifikačního čísla karty a posledních čtyř čísel na kartě – obojí je uvedeno v dopise, který jste obdrželi společně se stravenkovou kartou. Po dokončení aktivace obdržíte PIN ke kartě prostřednictvím SMS zprávy.

Neobdrželi jste SMS o aktuálním zůstatku/příchozí transakci/odchozí transakci?

Mohlo dojít ke krátkodobému výpadku služeb operátora. Informace o aktuálním zůstatku/příchozích transakcích/odchozích transakcích naleznete ve svém Uživatelském účtu, nebo v mobilní aplikaci Naše stravenka.

Ztratili jste dopis pro aktivaci karty?

Zašlete nám email na obchod@nasestravenka.cz, do kterého uveďte Vaše jméno, příjmení, osobní číslo a název zaměstnavatele. Následně Vám zašleme potřebné údaje dokončení aktivace stravenkové karty.

Ztratili jste stravenkovou kartu, nebo Vám byla odcizena?

Požádejte prosím svého zaměstnavatele o objednání duplikátu karty. Zůstatek ze ztracené/odcizené stravenkové karty bude automaticky převeden na novou kartu.

Ztratili jste stravenkovou kartu, nebo Vám byla odcizena a potřebujete ji zablokovat?

Stravenkovou kartu je nutné zablokovat na telefonním čísle 499 900 202. Následně požádejte svého zaměstnavatele o objednání duplikátu karty.

Požádali jste o změnu hesla a neobdrželi jste e-mail?

Překontrolujte si, zda Vámi zadaný e-mail se shoduje s e-mailem, který jste zadali při aktivaci stravenkové karty.

Problémy s aktivací stravenkové karty.

V případě, že se aktivace stravenkové karty nezdařila, kontaktujte nás emailem na obchod@nasestravenka.cz a nebo na telefonním čísle 800 115 435. K prověření budeme potřebovat jméno a příjmení držitele karty a poslední čtyři čísla ze stravenkové karty.

Nevíte jak uplatnit slevy v Lidlu, Kauflandu a u ostatních partnerů?

Držitelé papírových stravenek naleznou promokód pro uplatnění slevy v obálce se stravenkami. Držitelé stravenkových karet naleznou promokód a podmínky akce v Uživatelském účtu, nebo v mobilní aplikaci Naše stravenka.

Lidl - držitelé elektronických i papírových kupónů předloží tyto kupóny před zaplacením svého nákupu přímo na pokladně.

Kaufland - držitelé elektronických i papírových kupónů předloží tyto kupóny společně s účtenkou na infostánku obchodního domu Kaufland, kde obdrží slevové poukázky na další nákup.

Ostatní partneři - veškeré informace a podmínky využití naleznete na webových stránkách www.nasestravenka.cz v záložce Bonusy.

Objednali jste novou kartu pro zaměstnance a potřebujete na ni převést zůstatek?

Zůstatek ze ztracené/odcizené stravenkové karty bude na novou kartu převeden automaticky. V případě, že po aktivaci nové karty nevidíte převedený zůstatek, kontaktujte nás na emailové adrese obchod@nasestravenka.cz, kde uveďte Vaše základní údaje (jméno a příjmení držitele karty, název zaměstnavatele) a my vše prověříme.

Jakým způsobem požádat o vystavení stravenkové karty pro nového zaměstnance?

V případě vystavení stravenkové karty, je potřeba se přihlásit do Uživatelského účtu a zvolit možnost "Objednávka karet". Dále pak dle postupu vyplníte údaje pro zaměstnance a objednávku odešlete. Karta dorazí do 7 pracovních dní po spárování Vámi zaslané platby.

Ještě Vám nedorazily objednané a zaplacené stravenky?

Přihlaste se do Uživatelského účtu a v detailu objednávky naleznete aktuální stav objednávky a číslo zásilky, která obsahuje Vaše stravenky.

Zaplatili jste pod špatným VS a Vaše objednávka stravenek má status "čeká na platbu"?

Vaše platba bude s objednávkou spárována ručně a může tím dojít k pozdržení zpracování objednávky.

Jak vytvořím objednávku karet?

Objednávku stravenkových karet vytvoříte jednoduše ručním zadáním, nebo vyplněním importního souboru, který je ke stažení v Uživatelkém účtu.

Chcete přejít z papírových stravenek na elektronické?

Přechod z papírových stravenek na elektronické, nebo naopak je jednoduchý. V importním souboru je zapotřebí změnit v posledním sloupci typ stravenky P (papírové) nebo E (elektronické). V případě přechodu na elektronické, je vždy zapotřebí jako první krok objednat zaměstnancům elektronickou kartu.

Jak provedu objednávku stravenek nebo dobití stravenkových karet?

Objednávku stravenek, nebo stravenkových karet vytvoříte jednoduše ručním zadáním, nebo vyplněním importního souboru, který je ke stažení v Uživatelském účtu.

Jaká je doba dodání stravenek?

Papírové stravenky :

Doručení stravenek trvá 5 pracovních dní od připsání platby na náš účet. Průběh objednávek můžete sledovat v Uživatelském účtu. Jakmile bude zásilka odeslána, budete mít ve Vašem Uživatelském účtu v detailu objednávky uvedeno sledovací číslo zásilky se stravenkami.

 

Elektronické stravenky : 

Objednávka, výroba a dobití karet trvá přibližně 14 dnů i s jejich doručením. Karty k vám odesíláme do 7.pracovních dnů od připsání platby za jejich výrobu na náš účet. Ihned po objednání karet, nemají karty své číslo a proto je není možné dobít. Je třeba vyčkat, až bude objednávka schválena. Po schválení je kartám přiděleno číslo a lze provést dobití stravenkových karet. Stav objednávky (zda mají již číslo nebo ne, vidí zaměstnavatel ve svém účtu, v přehledu objednávek karet).

 

Změna PINU ke stravenkové kartě

V případě, že Vám nevyhovuje PIN, který byl vygenerovaný při aktivaci karty, máte možnost si jej změnit v kterémkoliv bankomatu společnosti ČSOB.

Zapomenutý PIN ke stravenkové kartě

PIN, který Vám přišel po aktivaci karty, si lze jednoduše opětovně zaslat z Vašeho Uživatelského účtu na www.nasestravenka.cz. Opětovné zaslání PIN lze provést v záložce Moje karty.

Je možné objednávku vystornovat?

Objednávku je možné vystornovat před odesláním stravenek do výroby, kam jsou stravenky odeslány ihned po spárování platby za objednávku. Objednávku je možné v Uživatelském účtu zrušit. Tuto možnost naleznete v Detailu objednávky – Zrušit objednávku.

Máte problém s přihlášením do Uživatelského účtu nebo zapomenuté heslo?

V případě, že si nepamatujete přihlášení do Uživatelského účtu, nebo jste zapomněli heslo, doporučujeme Vám využít možnosti obnovy zapomenutého hesla. Tuto možnost najdete v sekci "Můj účet" pod tlačítkem "Zapomenuté heslo".

Jaké výhody mají stravenky pro zaměstnavatele?

Mezi opěvované zaměstnanecké výhody patří bezpochyby stravenky. Kdo by je neměl rád? V České republice si nákupů potravin na stravenky užívá zhruba 1,3 milionů obyvatel, což je více než 12 %. Proč stravenky jsou tak oblíbené a vyplatí se vám zavést je do své firmy?   

Účtování stravenek

Hlavní a asi největší benefit pro zaměstnavatele je skutečnost, že stravenky patří mezi daňově uznatelné náklady, a to do výše 55 % hodnoty stravenky, respektive jednoho jídla za den na směnu. Tuto částku si tedy lze odečíst ze základu daně při splnění všech potřebných podmínek daných zákonem č. 586/1992 Sb. Zbývajících 45 % hodnoty stravenky si většinou doplácí zaměstnanec. Jsou ale i firmy, které svým zaměstnancům hradí plnou cenu stravenky.

Příklad firemního benefitu

V praxi se zaměstnavatelé nejčastěji drží následujícího scénáře: Ze 100korunové stravenky firma uhradí 55 Kč (55 %), které si dále odečte z daní, a 45 Kč (45 %) doplatí zaměstnanec.

Příspěvek na stravování

Co se týče daňového režimu stravenek, tak zákoník práce ukládá zaměstnavateli povinnost umožnit svým pracovníkům stravování. V souladu se zákoníkem práce a zákonem o daních z příjmů má dále zaměstnavatel možnost na stravování přispívat ve formě stravenek, které může zaměstnanci hradit až do 55 % jejich nominální hodnoty. Takto vynaložené výdaje zaměstnavatele pak spadají do daňově uznatelných nákladů.

Od ledna 2020 platí nová vyhláška, podle níž vzrostlo maximální tuzemské stravné na 103 Kč na den. Právě z této částky se vypočítává výše daňově uznatelných nákladů na stravenky pro zaměstnavatele. Limit daňově uznatelného příspěvku činí 70 % z částky 103 Kč, tedy 72,10 Kč. V letošním roce si tak zaměstnavatel odečte z daní nejvíce peněz v případě, že zaměstnanci poskytne stravenku s nominální hodnotou 131 Kč.

Naše stravenka je bez provizí

Naše stravenka  je jediná stravenka, s níž můžete platit v obchodní síti Lidl a Kaufland. Stravenky jiného typu nebudou prodejny Lidl a Kaufland přijímat. Důležité je zdůraznit, že jako zaměstnavatel neplatíte u Naší stravenky žádnou provizi prodejci stravenek.

Mám restauraci a chci přijímat stravenky

Provozujete restauraci a stále častěji slýcháte od svých zákazníků otázku: „Berete stravenky?“ Oblíbenost stravenek je bezpochyby veliká. Většina zaměstnanců je s radostí přijímá jako firemní benefit. Nemůžeme se divit, když zaměstnanec hradí pouze 45 % z nominální hodnoty stravenky.

Stravenky pro zaměstnance jsou natolik běžný benefit, že jej mnoho lidí nevnímá jako benefit, ale spíše jako samozřejmost.

Nejmenší provize s Naší stravenkou

Možná jste již v minulosti zavedení stravenek zvažovali, nakonec vás ale odradila výše provize stravenkovým firmám. Nebo možná patříte mezi podniky, o který se ví, že takříkajíc berou stravenky, ale vlastně vás vnitřně štve ta zbytečně vysoká provize. V tom případě pro vás máme dobrou zprávu, Naše stravenka  si při proplácení stravenek účtuje nejmenší provizi, a to 2,5 % + DPH. Spočítejte si, kolik s Naší stravenkou ušetříte oproti současným stravenkám.

Stravenky v prodejnách Lidl a Kaufland

Druhou velkou výhodou Naší stravenky je fakt, že pouze s ní lze platit v obchodních sítích Lidl a Kaufland. Tyto oblíbené řetězce nebudou přijímat jiné stravenky, tudíž můžete počítat s tím, že bude narůstat počet návštěvníků, kteří budou chtít s Naší stravenkou platit. Dalším nesporným plusem je fakt, že zaměstnavatel neplatí žádné provize.

Získejte nové zákazníky

Online smlouvu a podrobné podmínky spolupráce s Naší stravenkou najdete na stránkách http://nasestravenka.cz/restaurace. Smlouvu zvládnete uzavřít během 10 minut a věřte, že vám Naše stravenka pomůže oslovit nové zákazníky. Některé průzkumy tvrdí, že restaurace, která nepřijímá stravenky, přichází až o polovinu hostů a že se stravenky vyplatí i s ohledem na náklady na administrativu a provize. S Naší stravenkou navíc platíte nejnižší provizi na českém trhu. Zkuste to.

Má zaměstnanec nárok na stravenky?

Stravenky od zaměstnavatele jsou jedním z nejoblíbenějších pracovních benefitů. Navzdory své popularitě a daňovému zvýhodnění pro zaměstnavatele však nejsou dostupné všem. Máte na stravenky jako zaměstnanec automaticky nárok?

Nárok na stravenky

Odpověď je rychlá a velice snadná: ne, bohužel nemáte. Podle zákonu vám zaměstnavatel musí umožnit se během pracovní doby stravovat. Nejpozději po 6 hodinách nepřetržité práce máte nárok na 30minutovou pauzu. Jakým způsobem se budete stravovat, však zákon nijak neupravuje. Stravenka je forma příspěvku na stravování a je výhradně na vůli zaměstnavatele, zda vám tento firemní benefit poskytne.

Stravenky jsou daňově uznatelné

Stravenky přinášejí výhody i pro zaměstnavatele, protože se jedná o daňově uznatelný náklad, tudíž je lze uplatnit v daňových nákladech. Zaměstnavatel dle § 163 odst. 1, který platí pro zaměstnance v podnikatelské sféře, má přesně vymezenou maximální hodnotu stravného na kalendářní den. Příspěvek na stravování, tedy v našem případě stravenka, je daňově uznatelný pouze do výše 55 % z ceny jednoho jídla. V případě služebních cest částka uznatelných nákladů stoupá až do 70 %, pokud cesta trvá 5 až 12 hodin.

Co platí zaměstnavatel

To laicky řečeno znamená, že vám zaměstnavatel uhradí 55 % z ceny stravenky, které si však záhy odečte z daní, a zbývajících 45 % zpravidla doplácejí zaměstnanci. Je tady ovšem ještě jeden náklad navíc: Většina provozovatelů stravenek v ČR účtuje zaměstnavateli ještě provizi. Jednoduše chtějí provizi za to, že jejich stravenky využívají. Konkrétní výši provize pro jednotlivé provozovatele prakticky nedohledáte, neradi to v rámci konkurenčních bojů zveřejňují. Řádově se ale nejspíš jedná o jednotky procent.

Naše stravenka je bez provizí

Naše stravenka je v tomto jiná: Neúčtuje zaměstnavateli  žádné provize. Nehraje ani roli, kolik je ve firmě zaměstnanců. Ze zákona sice nárok na stravenku zaměstnanec nemá, ale tento argument by mohl vašeho zaměstnavatele přesvědčit, aby začal využívat Naši stravenku. Navíc s ní jako jedinou lze platit v prodejnách Lidl a Kaufland.

Vše, co jste chtěli vědět o stravenkách

Stravenky jsou běžným pracovním benefitem. Není se čemu divit – za stravenky se dá výhodně najíst v restauraci nebo nakoupit v supermarketu. Co všechno můžete za stravenky nakoupit? A můžou vám v restauraci odmítnout na stravenku vrátit?

Kde všude berou stravenky

Někteří chodí pravidelně na „meníčka“ do restaurace, jiní si je šetří na velké rodinné nákupy do supermarketu. Nelze říct, že by něco z toho bylo dobře nebo špatně. Každý má právo si vybrat, jakým způsobem se stravenkami od zaměstnavatele naloží.

Na jaké zboží uplatníte stravenky

Stravenky vám zaměstnavatel dává hlavně proto, aby vám přispěl na stravné po 6 hodinách vykonané práce. Je to jistá forma zaměstnanecké výhody podobně jako například sickdays nebo dny dovolené navíc. Kromě zaplacení jídla v restauraci můžete stravenky pro zaměstnance využít i na nákup v supermarketu. Stravenky pro zaměstnance jsou určeny na nákup potravin, nemůžete s nimi zaplatit alkoholické nápoje, tabákové výrobky, drogerii nebo třeba oblečení.

Vydávají na stravenky

Často se také můžete v obchodech setkat s dalším omezením, v rámci něhož vám prodavačka přijme pouze 5 stravenek na nákup. Vrácení peněz za nevyčerpanou hodnotu stravenky není pro obchodníka povinností. V lepším případě vám prodavačka na stravenku vrátí nejvýše v řádu jednotek korun. Ale spíše s touto variantou nepočítejte. Ve svém vlastním zájmu byste se proto měli snažit vyčerpat 100 % hodnoty stravenky.

Výhody Naší stravenky

Naše stravenka  pro vás postupně buduje širokou akceptační síť restaurací. Jako s jedinou stravenkou na trhu s ní můžete platit v obchodní síti Lidl a Kaufland. Pouze v těchto obchodech berou Naši stravenku. Zaměstnavatel navíc u Naší stravenky neplatí žádnou provizi prodejci stravenek. To už jsou dva výrazné rozdíly oproti současným stravenkám.

Proč jsou stravenky oblíbené mezi zaměstnanci?

Každý zaměstnavatel čas od času řeší, jak správně motivovat své zaměstnance. Kromě platu firmy často nabízí i zaměstnanecké benefity, mezi nimiž jsou velice žádané právě stravenky. Ty totiž skýtají výhody jak pro zaměstnavatele, tak pro zaměstnance.

Zaměstnanci hradí pouze 45 %

Stravenky pro zaměstnance se těší velké oblíbenosti, protože si je zaměstnanci zpravidla hradí jen ze 45 %. Za stravenku v hodnotě 100 Kč zaplatí zaměstnanec 45 Kč. Zbývající část 55 % „doplatí“ zaměstnavatel, který si tyto náklady na stravné může zahrnout do daňově uznatelných nákladů. Takto to funguje v praxi nejčastěji. Nikde ale není řečeno, že zaměstnavatel nemůže hradit celou hodnotu stravenek, zmíněných 45 % však nelze zahrnout do daní. Pro rok 2020 má optimální výši stravenka v hodnotě 131 Kč. Částka je příjemná, protože s touto stravenkou se bez problémů najíte v běžné restauraci.

Kde berou stravenky

Stravenky můžete použít výhradně na nákup potravin, pozor, nikoli kosmetiky, drogerie nebo alkoholu, v obchodě za předpokladu, že je obchod přijímá. Ale jedině s Naší stravenkou můžete platit v obchodech Lidl a Kaufland. Nebo se za tento benefit pro zaměstnance můžete najíst v restauraci, pokud tento podnik příslušné stravenky přijímá.

Nutno podotknout, že i když je tlak ze strany návštěvníků restaurací mnohdy veliký, některé restaurace nechtějí stravenky přijímat. Je to z toho důvodu, že za ně platí nemalou provizi prodejcům stravenek, tzv. stravenkovým firmám. Naše stravenka  se v tomto snaží vyjít restauratérům vstříc a nabízí příznivou provizi 2,5 %. Jindy restaurace stravenky přijímají hlavně (nebo výhradně) během obědů, a pokud se stane, že byste jimi chtěli zaplatit večeři, odmítnou, případně číšník nasadí kyselý obličej. Nenechte se odradit, stravenky by měli nakonec přijmout.

Měříme, ladíme a vylepšujeme, aby pro vás prohlížení webu bylo co nejpříjemnější. Proto si potřebujeme ukládat data o používání webu. Více informací